Jag har ont i min högra näsvinge

Jag försöker att sy/se på tv och göra dreads samtidigt, vilket i princip resulterar i att jag inte gör något vettigt alls. Tyvärr är jag hopplös på att ta tag i saker när jag är hemma. Allt känns så.. Meningslöst här? Jag vet att det bara är två veckor kvar till modevisningen. Det vet jag. Men stressen visar sig i allt jag tar det helt lugnt, tänker att jag har all tid i världen, men så är det ju inte.
Jag funderar på hur jag skall hinna med allt.
I morgon skall tydligen en stor uppgift vara klar. En uppgift där jag redan gjort 3 skulpturer som misslyckats. Så jag skall sitta kvar i morgon i skolan så att jag hinner göra klart.
Om två veckor skall alla kläder vara sydda. Än så länge ligger det till såhär:

Helt klara: Kjol 1

Bara detaljer kvar/ max 3 timmar kvar: Rosa skjorta, gul lackkjol, gul bolero

Halvklara: Underbust korsett, rosa/gult linne

Inte påbörjade: Gul klänning


Så jag ligger inte superbra till. Man måste alltid tänka väldigt många fler timmar än man först trodde.
Så nu bör jag försöka sy klart det linnet. Suck.

Mitt i allt har jag Ninas hår som skall göraas, en beställning, Julias hår, mitt eget hur till studenten, + håret jag skall ha direkt efter. Så när jag har slutat sy hela kvällarna kommer jag sitta med hår hela kvällarna istället. Roligt. Så det är stopp för tillfället på dreads beställningar. Mja..

För att göra det hela roligare har min beställning ifrån USA fastnat i tullen, så saker och ting kanske inte kommer fram i tid till modevisningen, så nu måste jag leta andra alternativ till strumbyxor som passar till färgerna rosa/gul/orange. Hm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0